Brug for at tale med os?
Vores ladcykelsupportere sidder hverdage mellem 11 og 15 klar til at vejlede dig, inden du køber ladcykel.
Ring 71961940 eller send os en besked via vores kontaktformular.
Dansk Cykelsalg modtager via El-ladcykler.dk (elladcykler.dk) betaling med følgende kort: Visa, Visa Electron, Maestro og Mastercard via Anyday (Quickpay/Clearhaus). Betaling vil først blive trukket på din konto, når din ordre afsendes. Det samme gør sig gældende, hvis du betaler med MobilePay, eller subsidiært Google Pay, Apple Pay, Samung Pay, Sony Wena Pay, PayPal etc.
Du kan også betale via bankoverførsel jævnfør gældende regler.
Det er også muligt at ansøge om finansiering til dit køb på vores hjemmeside igennem Resurs Bank, Anyday og Sparxpres. Vi henviser til det enkelte finansieringsfirmas gældende regler.
Alle beløb på vores hjemmeside er angivet i DKK. Danske kroner og er incl. 25 procents dansk moms.
Dansk Cykelsalg og vores beslægtede handelsportaler benytter en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL-protokol (Secure Socket Layer-protocol). Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
FORBEHOLD FOR PRISSTIGNINGER:
Vi forbeholder os ret til uden varsel at ændre i de angivne priser. Prisstigninger vedrører dog ikke allerede afgivne ordrer. Den pris, der opgives ved ordreafgivelse er således også gældende, selvom produktet måtte være i restordre og i mellemtiden stiger på vores webshop.
B2B-/AFTALEKUNDER:
Priser indgås årligt, og adviseres senest 30. november for kommende kalenderår. For B2B-kunder forbeholder vi os retten til at pålægge de de facto påløbne meromkostninger til transport eller øvrige uforudsigelige ændringer i markedet udover den aftalte pris. Eventuelle ekstraomkostninger varsles med 14 dage.
Dansk Cykelsalg leverer el-køretøjer indenfor fem arbejds-/hverdage med ThorTrans. Det er vigtigt, at du senest inden 24 timer efter modtagelse retter henvendelse til os, hvis der er fejl eller mangler ved produktet/produkterne med henblik på at få ombyttet eller udbedret produktet. Hvis du først opdager fejl eller mangler senere, kan du oprette en reklamationssag (se næste afsnit). Småpakker sendes som standardpakker via PostNord til nærmeste pakkeshop i henhold til operatørens betingelser (MyPack Collect). Den enkelte vares leveringstid fremgår altid på produktsiden. Tredjepartsvarer afsendes direkte fra leverandørens lager. Der tages forbehold for annoncerede lukkedage i forbindelser med helligdage mv.
Der gives to års reklamationsret i henhold til købeloven. Husk, det er dit ansvar at leve op til reglerne for klagefrist, som beskrevet i Forbrugerloven. Det vil sige, du skal klage hurtigst muligt, og senest to måneder efter skaden er konstateret.
Reklamationsretten gælder jvf. Forbrugerloven for fejl i materiale og/eller fabrikation, men ikke sliddele, som vedrører fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet eller slitage. Sliddele er eksempelvis batterier, krankbokse, bremseklodser, låse, lysdioder/pærer, dæk, kæde samt elastikker og lynlåse på kalecher.
For el-køretøjer, herunder ladcykler, er det et krav, at du har efterlevet kravene om dokumenteret service og eftersyn ved autoriseret cykelhandler efter hhv. 100, 300 og 700 kilometers kørsel eller efter hhv. 3, 6 og 12 måneder fra den dag, du har modtaget cyklen. Disse krav er nærmere beskrevet i vores manual, som du fik med ved købet, og som kan findes på vores hjemmeside.
Dansk Cykelsalg eller vores underleverandører dækker ikke fragtomkostninger ved fejl, vi ikke kan anerkende som fabrikationsfejl, men som alene skyldes forkert betjening eller almindeligt slid.
Ved anerkendte fejl vil vi typisk sende en af vores samarbejdspartnere ud, eller alternativt henvise til en cykelmekaniker i dit nærområde, og enten betale regningen, eller straks betale dit eventuelle udlæg. Det er dog et krav, at vi i forvejen har en aftale herom.
Vi yder ud over den normale garanti også hele 10 års garanti på stelbrud.
Hvis du vil reklamere over et produkt skal du udfylde vores formular til dette formål. Den finder du andetsteds på hjemmesiden (Kundeservice > Reklamation). Her finder du også en returfragtseddel, som skal bruges til mindre pakker. Er der tale om et helt køretøj, indgår vi en aftale vedrørende en eventuel transport.
Dansk Cykelsalg
Malervej 2
6710 Esbjerg V
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Pakker skal desuden være forsynet med tracking-nummer, så de kan spores i tilfælde af, at vi ikke modtager dem.
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores hjemmeside.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Det er vigtigt, at du sender pakken direkte til os, og ikke til en pakkeshop eller lignende. Vi anbefaler derfor, at du benytter GLS eller PostNord. Skal du returnere en el-ladcykel eller andet køretøj, anbefaler vi ThorTrans.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på hej@el-ladcykler.dk eller via vores kontaktformular (Kundeservice > Fortrydelse). I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal huske at sende enten en fortrydelsesformular, mail, faktura eller anden identifikation med, så vi kan se, hvor pakken kommer fra.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Er der her tale om en ladcykel, vil det typisk være få hundrede meter og op til maks. én kilometer.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Har du en klage over et produkt, købt hos os, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mailadresse: info@el-ladcykler.dk
Ovenstående handelsbetingelser gyldige fra 15. september 2020. Senest revideret den 21. januar 2021.
* Rabatkoden kan udelukkende anvendes ved køb af en el-ladcykel, anhænger eller lignende til en udsalgspris på minimum 5.000 kroner. Rabatkoden skal ligeledes anvendes inden for 30 dage, og kan ikke overdrages til andre eller ombyttes til kontanter. Ansatte og beslægtede/familiemedlemmer til ansatte hos Dansk Cykelsalg kan ikke deltage i lodtrækningen. Der bliver trukket lod den sidste hverdag i hver måned, og den heldige får direkte besked. Vi offentliggør i henhold til GDPR-lovgivningen ikke dit navn eller andre oplysninger uden at indhente særskilt tilladelse herfor. Man kan max vinde én gang pr. e-mailadresse.
Vores ladcykelsupportere sidder hverdage mellem 11 og 15 klar til at vejlede dig, inden du køber ladcykel.
Ring 71961940 eller send os en besked via vores kontaktformular.
Finder du et af vores produkter andetsteds til en billigere pris - så matcher vi prisen i op til 14 dage efter køb. Gælder kun danske butikker.
Bestiller du inden kl. 14 på hverdage, bestiller vi fragt samme dag. Fragtfirmaet har fem hverdage til at levere til dig, og ringer inden de kommer.
Vi sender ikke cykler ud ad døren, før de er blevet gennemtestet og efterprøvet af vores dygtige cykelmekanikere, som alle har stor erfaring.