Ofte stillede spørgsmål

FAQ/OSS

Du har sikkert nogle spørgsmål om vores produkter…

Vi har derfor samlet en lang række af de oftest stillede spørgsmål til vores kundeservice, og delt dem op alt efter emne.

Klik på det emne, du har spørgsmål til. Du vil som oftest kunne finde de fleste spørgsmål om vores produkter her – men skulle du alligevel have brug for at komme i kontakt med os, så smid en besked på chatten, eller grib knoglen og ring. 

Vi har også en kontaktformular, som du finder ved at klikke her.

Til dig, som overvejer at købe et el-køretøj:

Både ja og nej. Vi har lager, kontor og værksted i Esbjerg, hvor man skal være velkommen, hvis man vil prøve en cykel inden køb. Ring eller skriv dog gerne i forvejen, så vi er sikre på, at vi har de cykler på lager, som du gerne vil prøve.

Det kan man godt, hvis man vil besøge os i Esbjerg. Ring eller skriv dog gerne i forvejen, så vi er sikre på, at vi har de cykler på lager, som du gerne vil prøve.

Det har vi desværre ikke, så hvis du gerne vil se eller prøve vores produkter inden køb, kan vi blandt andet henvise til gruppen “Ladcykelentusiaster” på Facebook. Her er der god chance for, at du kan finde en i dit nabolag, som har en af vores cykler.

Umiddelbart nej. Grunden til, at vi kan sælge dem så billigt, er, at der ikke er et forhandlerled på. Derfor kan du typisk spare 20 procent i forhold til en tilsvarende cykel hos en forhandler.

Hvis du selv køber en cykel fra udlandet, er den ikke udstyret med lovpligtigt dansk stelnummer. Det vil stille dig yderst uheldigt, hvis din cykel senere bliver stjålet. Køb derfor altid din cykel gennem en dansk forhandler, som har lov til at importere cykler og påføre danske stelnumre. Oftest er cyklen også billigere hos os end hos producenten selv – ellers vil vi gerne have besked.

Ja, det har vi på alle vores produkter, og med tilbagevirkende kraft på 14 dage. Gælder kun danske butikker (fysiske som netbutikker).

Ja, naturligvis, men garantien svinger lidt fra producent til producent. Kig på det enkelte produkt for mere information. Der er dog altid to års reklamationsret jævnfør Forbrugerloven.

Vi gør meget ud af, at være nærværende, selvom vi er en netbutik. Derfor har vi udkørende cykelsmede i det meste af landet, som foretager reparationer, service og vedligehold. Er der tale om en garantisag kan du også ofte benytte en lokal cykelsmed, som vi betaler efter forudgående aftale.

Som udgangspunkt kan enhver cykelhandler, da gear, bremser og mange andre komponenter er standarddele fra kendte mærker. Skal du bruge en specialdel kan vi oftest sende fra dag til dag.

Vi sælger ladcykler fra forskellige mærker og i varierende prisklasser. Der er en grund til, at vi har taget netop disse brands ind. Vi kan selv stå inde for dem, og har valgt disse, da vi mener, de er bedst i deres respektive prisklasser. Herudover har vi et mål om at være nærværende, selvom vi er en netbutik – så du kan regne med, at vi tager os af dig, uanset hvor i landet, du bor.

Supermarkeder og byggemarkeder er sikkert gode til mange ting, men de er ikke cykelhandlere. Vi har (desværre) rigtig stor erfaring med kunder, som bitterligt har fortrudt, at de i første omgang købte cykel sådan et sted, fordi de blev overladt til sig selv, da supermarkedernes kompetencer er begrænsede, og lysten eller evnen til at hjælpe, nok heller ikke er i højsædet.

Betalinger og ordreafgivelser:

Når din bestilling godkendes, bliver der automatisk sendt en bekræftelse med en faktura til den mailadresse, du har benyttet. Vi oplever fra tid til anden, at denne ryger i spam-filteren. Tjek derfor gerne din spam-mappe, inden du kontakter os.

Nej, og det gør du også først den dag, vi afsender din bestilling. Her modtager du den endelige bekræftelse, samtidigt med at vi trækker din betaling. Som regel foregår hele processen på under et døgn, men hvis nogle varer er i restordre fremgår det af produktsiden.

Har du fået afslag på din ansøgning, vil det fremgå af skærmen. Er der derimod sket en teknisk fejl, så hører vi gerne fra dig.

Mange banker har sat en grænse på 10.000 kroner for online-betalinger. Kontakt derfor banken, eller tjek din netbank, for at få grænsen hævet. Det kan også ske, at du har et samlet månedligt loft på fx 25.000 kroner. I det tilfælde kan du evt. vælge at betale via direkte bankoverførsel.

Småpakker sendes med PostNord og er forsynet med trackingnummer. El-ladcykler og andre større pakker sendes med fragtmand. Når dit køretøj er afhentet hos os, får du en mail, og bliver ringet op af fragtfirmaet for at aftale et konkret leveringstidspunkt.

Ja, det er vigtigt, at du sammen med chaufføren gennemgår dit køretøj for synlige skrammer eller fejl og mangler, og kontakter os inden for 24 timer, hvis der er sket en transportskade. I 2020 oplevede vi heldigvis kun transportskader på 0,5 procent af vores forsendelser!

Ja, det kan du godt. Vælg blot Click&Collect under forsendelsesform, når du bestiller. Så får du besked, når din vare er klar til afhentning.

Vi tager pt. 599 kroner i fragt for en el-ladcykel, men vi betaler selv langt mere. Selvom mange forretninger kører med fri fragt ved ordrer over 500 kroner, er der bare stor forskel på at sende en ladcykel på to kubikmeter og tre par cowboybukser. Hvis fragtprisen skulle indgå i cyklens pris ville det være unfair over for dem, som afhenter selv.

Ja, det kan du sagtens, og du får hele din betaling refunderet, hvis vi endnu ikke har afsendt varen. Benyt dig af vores formular, som du finder ved at klikke her.

Jeg har modtaget min el-ladcykel/køretøj eller andet produkt:

Du skal i første omgang give både os og fragtfirmaet besked. Du kan benytte vores formular ved at klikke her. Du er naturligvis også velkomne til at ringe til os. 

Du må afprøve produkter købt på nettet, som stod du i en fysisk forretning. Det vil sige, at du må køre en kort tur (max 500 meter). Har du kørt længere, og har cyklen lidt værdiforringelse, kan du forvente nedslag i din refundering. Se i øvrigt vores handelsbetingelser.

Sagtens. Du har 14 dages fortrydelsesret. Se siden “Fortrydelse” for yderligere info.

Ja, det er faktisk ret normalt, at fx skivebremser lige skal have tid til at sætte sig. Kør en masse kilometer og brems en masse inden for de første par uger – så skal bremserne nok rette sig ind. Når du nærmer dig 100 kilometer er det en god idé at få foretaget service af din cykel for at gear, bremser mv. justeret.

Har din cykel udvendige gear, så sørg for kun at skifte fra et gear til det næste. Skift aldrig fra fx 2 til 6 på én gang, og skift altid kun gear, imens du træder pedalerne rundt.

Vi anbefaler kraftigt, at du får foretaget service efter hhv. 100, 300 og 700 kilometer eller hhv. 3, 6 og 12 måneder. Så kører din cykel bedst, og holder længst! Se og bestil service i det meste af landet ved at klikke her.

Hvis noget, går i stykker, som du mener, hører ind under garantien, så send os en reklamation via denne side: Klik her. Så kontakter vi dig hurtigst muligt for at få løst sagen. Er der tale om en reparation, får vi den som regel foretaget lokalt hos dig eller i dit lokalområde.