Se video med kundereference (klik her)
En ladcykel for hele familien
Denne Wildenburg Nordic El-ladcykel er et suverænt valg til prisen.
Denne ladcykel udmærker sig ved at have anti-tilt og styrdæmpning, der giver en langt højere sikkerhed i sving, da balancen føles langt mere naturlig end på andre ladcykler. Den dobbelte styrdæmper er med til at give modstand i styrbøjlen, så du ikke risikerer at miste grebet om cyklen, og derved potentielt komme ud i farlige situationer. Mere erfarne ladcykelførere kan dog med fordel vælge vores model uden styrdæmpning; Wildenburg Nordic.
NÅR DU VIL KØRE LANGT PÅ LITEREN
Det, der gør din ladcykel til en el-ladcykel er mange forskellige ting. Motoren, styremodulet og al elektronikken kan dog være ligegyldigt uden de fornødne hestekræfter. Og det er jo ikke meningen, at det skal være ren rugbrødmotor, når du nu har købt en elektrisk ladcykel med hjælpemotor.
Det er et 36V, 10,4ah li-ion-batteri, som sidder på cyklen. Batteriet er CE-, GS- & TÜV-godkendt, og er beskyttet mod vind og vejr. El-ladcyklen er i øvrigt EPAC-certificeret.
Du kan med et enkelt klik afmontere batteriet, og tage det med indenfor, men du kan også lade det op via en strømindgang bag på ladkassen.
SKIVEBREMSER – NÅR DU VIL TRÆFFE DET SIKRESTE VALG!
Med den vægt, man kan have på sin el-ladcykel, synes vi, det er et must at kunne stole på sine bremser. Skivebremser (disc-brakes) er det dyre valg, men til gengæld også det sikreste. Skivebremsen sidder inde i selve navet på de to forhjul, og er derfor lige pålidelig, uanset om det regner eller er tørvejr.
Mange billigere (lad-)cykler på det danske marked er udstyret med de mindre pålidelige V-bremser med bremseklodser, som hurtigt bliver slidte, og dermed vil bremse skævt.
NÅR DU VIL HAVE STYR PÅ DIN CYKEL…
Wildenburg-cyklerne er udstyret med et styremodul med farvedisplay, som kan give dig lige nøjagtigt den hjælp fra motoren, som du vil have. Du vælger nemt mellem assistance i fem niveauer og tre modes; ECO, Sport og City. Motoren justerer herefter automatisk ydeevne og tophastighed.
Som standard er hjælpefunktionen indstillet til en maksimal hastighed på 25 km/t, da lovgivningen siger, at du ikke må køre hurtigere.
Styremodulet har blandt mange andre funktioner også “walk-assist” eller “gå-funktion”, som hjælper dig, hvis du skal trække cyklen. Herfra tænder du også det integrerede for- og baglys.
Du får naturligvis en dansk manual med til dit styremodul, så du selv kan indstille det efter dine præferencer. Fjernbetjeningen sidder adskilt fra selve styremodulet, så du også kan nå det, når du trækker cyklen.
Din cykel er gearet med Shimano SIS-Tourney 7 med Revoshift, som i samspil med motoren sørger for en trinvis, men glidende overgang fra et gear til det næste.
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.