Formular til reklamation

Vigtigt! Læs følgende igennem, inden du indsender en reklamation:

Hvis du har modtaget din cykel inden for 24 timer, beder vi dig rette henvendelse til transportfirmaet, hvis der er opstået en transportskade!

  • Ønsker du at reklamere over en vare, skal du udfylde nedenstående blanket.
  • Hvis det drejer sig om en cykel: Du SKAL vedhæfte dokumentation for serviceeftersyn efter hhv. 100, 300 og 700 km. for at vi kan behandle dig sag.
  • Du kan yderligere vedhæfte relevant fotomateriale.
  • Vi henstiller til, at du IKKE sender varer eller dele heraf uden forudgående aftale.
  • Når vi har læst din reklamationsanmodning, vil vi tage stilling til, hvad der skal ske.
  • Du kan forvente at høre fra os inden for fem hverdage.
GENERELT OMKRING GARANTIER:
  • Du har to års reklamationsret, men skal i år to bevise, at der er tale om en fabrikationsfejl.
  • Hvis produktet har fungeret i et år, formodes det, at produktet ikke indeholder en fabrikationsfejl.
  • Der ydes ikke garanti på sliddele såsom lynlåse, dæk, bremseklodser mv.
  • Hvis din cykel er ældre end tre måneder, skal du have foretaget første serviceeftersyn for at vi kan behandle din reklamation. Første eftersyn er vigtigt for at få justeret de mekaniske dele såsom bremser og gear samt at få efterspændt skruer, hjul mv.

Sådan foregår behandlingen af din reklamation:

Så snart du opdager en fejl/mangel/defekt på din vare, bedes du benytte ovenstående formular, for at vi kan afgøre om varen skal returneres. Hvis vi pr korrespondance vurderer, at vi kan anerkende din reklamation som en garantisag, og at det vil det vil være mere profitabelt for begge parter at få dit produkt repareret lokalt, vil vi efterfølgende refundere din dokumenterede udgift til reparationen pr bankoverførsel, hvis du har valgt at benytte en lokal cykelsmed. Er der tale om en tredjepartsvare er vi nødt til at sende din vare ind til den pågældende producent, som efterfølgende vurderer din reklamation. Husk at overhold vores regler for overholdelse af service af el-køretøjer for at opretholde garantien, og at der for sliddele gælder særlige vilkår. Småpakker skal afleveres på vores adresse i vores åbningstid – brug derfor gerne PostNord eller GLS. Vi henviser til ThorTrans, hvis du skal have transporteret dit el-køretøj. Fragt/porto betales af afsender. Vi henviser i øvrigt til vores handelsbetingelser og manualer for korrekt brug og vedligehold af dit produkt.