Formular til reklamation

Vigtigt! Læs følgende igennem, inden du indsender en reklamation:

Hvis du har modtaget din cykel inden for 24 timer, beder vi dig rette henvendelse til transportfirmaet, hvis der er opstået en transportskade!

  • Ønsker du at reklamere over en vare, skal du udfylde nedenstående blanket.
  • Hvis det drejer sig om en cykel: Du SKAL vedhæfte dokumentation for serviceeftersyn efter hhv. 100, 300 og 700 km. (eller senest efter 3, 6 og 12 måneder) for at vi kan behandle dig sag.
  • Du kan yderligere vedhæfte relevant fotomateriale.
  • Vi henstiller til, at du IKKE sender varer eller dele heraf uden forudgående aftale.
  • Vi kan ikke refundere udgifter til reparationer uden forudgående aftale.
  • Når vi har læst din reklamationsanmodning, vil vi tage stilling til, hvad der skal ske.
  • Du kan forvente at høre fra os inden for fem hverdage.
GENERELT OMKRING REKLAMATIONSRET:
  • Du har to års reklamationsret, men skal i år to bevise, at der er tale om en fabrikationsfejl.
  • Hvis produktet har fungeret i et år, formodes det, at produktet ikke indeholder en fabrikationsfejl.
  • Der ydes ikke garanti på sliddele såsom lynlåse, dæk, bremseklodser mv.
  • Hvis din cykel bærer præg af at have stået i et fugtigt miljø, og ikke er blevet opbevaret korrekt, kan vi afvise din reklamation.
  • Hvis din cykel er ældre end tre måneder, skal du have foretaget første serviceeftersyn for at vi kan behandle din reklamation. Første eftersyn er vigtigt for at få justeret de mekaniske dele såsom bremser og gear samt at få efterspændt skruer, hjul mv.